11 Kasım 2013 Pazartesi

Rumeli işkembecisi...

Yav bi çorba için yazı yazılırmı?

Konu işkembe çorbası ise yazılır efenim , şarkı bilem bestelenir...

Neyse olay şimdi şöyle ; birkaç sene öncesine kadar işkembeden nefret ederdim , konusu dahi açılamazdı evde , kokusu burnuma gelirdi konuşulurken , erkekler neysede , bir bayan işkembeyi nasıl içerdi? , imkansızdı benim için... sonradan ne oldu bilmiyorum , birkaç sene önce dayanılmaz bir işkembe çorbası içme isteği uyandı bende ama öyle böyle değil...evdekiler bir anlam veremediler , tabii bende..neyse ben eroinman kudurukluğu gibi , işkembe çorbası sayıklayınca, annem pişirdi ,evdekilerin şaşkın bakışları arasında 2,5 tabak işkembeyi hüplettim , bi yandanda düşünüyorum ecelim geldi heral , ölecem galiba diye...ki işkembe piştiği gün evden çıkıp ,ev temizlenip o kokudan arınmadan eve girmemişliğim vardır...yani nefret o boyutta ...
bu anlamsız istek nereden geldi diye düşünürken , birkaç gün sonra ikizlere hamile olduğumu öğrenmiştim...
sonra bulantı ve kusmalar derken bidahada işkembe içmedim...
sonra Rana'nın hamileliğinden hemen öncede böyle bir aşerme hatırlıyorum...ve son olarak geçen akşam , geceyarısı hatta  , kendimi işkembecide bulunca, bizimkileri deriiiin bir endişe sardı...bu yine hamile galiba diye...yok tabi öyle bişeyde , enterasan tabi durum ...
Herşey bi yana,ben daha önce böyle bir lezzete nasıl burun kıvırmışım? , kendimi tutmasam sabaha kadar yazabilirim...
Herşeye rağmen evde pişirmek yerine temiz temiz gidip işkembecide içmekte fayda var...heleki bu Rumeli İşlembecisi ise...adamlar işkembede on numara , ankarada başka yerleride denedim ama burası bir başka , çorbayı terbiyelemeden sırf kendi suyuyla yapıyorlar , yanında sirke ve sarmısakla ...offf diyorum...




2 yorum:

  1. Afiyet olsun . ben daha hıc ıcmedım aynı basta yazıdıgnız gıbı asla dıyenlerdenım o zaman ılk deneyımımı rumelıde yapıyım. Gelırsem ankaraya aklımda rumelı ıskembecısı ;)

    YanıtlaSil
  2. evet kesinlikle tavsiye ederim,evde yapıldığı gibi koku olmuyor ve bol sarmısaklı sos isteyip sirkeyle bereber içine ilave etmek gerekiyor...zater sarmısak girdiği her şeyi ayrıca güzelleştiriyor..

    YanıtlaSil

yorum bırakmanız bizi mutlu eder...

Blog Widget by LinkWithin